Zomerzeilen hervat

Voor alle oproepen, aankondigingen en vaardagen op basis van recreatief zeilen of een evenement. Ook voor het uitnodigen van collega zeilers en het aanmelden voor deelname aan een evenement.
Bericht
Auteur
Taco NED01
Moderator

Zomerzeilen hervat

#1 Bericht door Taco NED01 » di jul 9 2019 15:32:00

Hallo allen,

Het is zo ver; we kunnen weer zomerzeilen. Voorlopig kunnen we terecht bij de WVOP.
We hopen dat we aankomende zondag (14e) kunnen zien wat de condities zijn.
Er zijn mensen van de vereniging die we daar kunnen ontmoeten. Er gaat een mail uit voor de afspraak.

Vwb het Zomerzeilen zelf:

De groep RC Lasers is altijd een redelijk klein clubje geweest de zomer.
Daarom tracht ik de groep levensvatbaar te houden door de volgende aanpassingen.
In navolging van MMzeilen uit Niedorp en Uitgeest, die de groep hebben vergroot door een verruiming van de te zeilen boten toe te staan.
We willen proberen bij wijze van test de DF95 toe te voegen.

- Het is dus in beginsel een test of het werkt.
Het zijn beide eenheid-klasse boten van rond de meter lang; het gaat dus duidelijk enkel en alleen om de 95, verder geen andere boten

- Je vaart met de Laser of de 95, vaart de race uit waarmee je start, niet tussentijds wisselen.
- Het is in beginsel niet het doel om scoring bij te gaan houden, maar als iemand dit wil doen is het prima.
- We ruimen alles gezamenlijk op.
- Gezelligheid staat voorop; we varen uiteraard wel volgens de regels maar zonder een té fanatiek wedstrijd niveau.
Gewoon op een normale en gezellige manier lekker varen waarbij leren van- en door het zeilen met elkaar voorop staat.

Als we maar kunnen zeilen toch?!
Indien jullie op- en/of aanmerkingen hebben weten jullie mij te vinden.
We hopen op een goede afloop.

PS: ik denk aan een aparte appgroep voor deze omdat de wintercompetitie in het teken blijft staan van de RC Laser

Taco NED01

Plaats reactie