Championship of Nations 2017

Voor alle oproepen, aankondigingen en vaardagen op basis van recreatief zeilen of een evenement. Ook voor het uitnodigen van collega zeilers en het aanmelden voor deelname aan een evenement.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Taco NED01
Moderator

Championship of Nations 2017

#1 Bericht door Taco NED01 » za nov 4 2017 22:29:05

Op de locatie zijn de eerste zeilers aangekomen en was er een eerste treffen waarbij ook de leenboten werden uitgedeeld. Er moest nog wel wat worden gedaan om goed te kunnen beginnen. Het Chinese spul wat er tegenwoordig in, zit ging er uit en werd vervangen worden door Hitech. Nog ook de boeglijn etc. De organisatie heeft niets aan het toeval overgelaten. Grote tent twee grote containers met materiaal. De afgelopen tijd zijn er maandelijk en later wekelijks meetings gehouden door de Aussies om alles goed op te lijnen. De omstandigheden voor de zeilers zijn subliem. Erg mooi vaarwater,licht zoutig (boten spoelen!) en fantastisch weer windje 3/4 soms aantrekkend naar 5/6.
Maandag begint het met een eerste training. Waarna dinsdag de start van de eerste race zal zijn.
NED 101

Taco NED01
Moderator

Re: Championship of Nations 2017

#2 Bericht door Taco NED01 » wo nov 8 2017 22:19:03

De eerste dag startte uiteraard met de seedingrace. In de a groep ingedeeld met een goede start een perfecte race tot aan de laatste onderboei. Liggend op een tweede plaats achter de top boot geen ruimte om naar buiten te sturen door een derde boot. Windvlaag en op de boot voor mij geduwd. Raakte ook nog de boei door toch te proberen uit te wijken dus 2 rondjes...jammer. In de c poel veder... De volgende race vanuit de c naar b gezeild. In de laatste race goed gevaren en leuke slagen gemaakt als tweede geëindigd. Dus morgen start in de a heat.

Taco NED01
Moderator

#3 Bericht door Taco NED01 » wo nov 8 2017 22:34:49

De eerste a race was pittig en door een foutje terug naar de b heat. De volgende b race een goede positie na de bovenboei met een boot boven mij. Oploeven dus... De schipper reageerde wel maar matig niet veel ruimte en ja hoor de giek pakt een lijntje. De resque moest ons uit elkaar halen. Een na laatste over de lijn... Frustrerend!!! Terug naar c. De volgende race weer naar b gezeild. In de b poule in eerste/2e plaats liggend een te korte tack op een ander gemaakt dus een rondje. Zonde...

Het is een zeer sterk veld met een flink aantal zeilers die heel goed varen. De Zweden doen het ook goed. De organisatie is werkelijk subliem! De race wordt goed en strak geleid. De omgeving van het veld wordt elke morgen door een flink aantal vrijwilligers opgebouwd. Er zijn goede lunches aan alles is gedacht. Echt een kampioenschap waardig. Het varen mag dan tot nu toe wat minder gaan het is fantastisch om hier te zijn en er deel vanuit te maken.
De weer omstandigheden zijn vreemd voor de tijd van het jaar. En moeilijk om te varen. Vlagerige wind soms keihard opstekend. Gisteren met d tuig geëindigd. Soms ook wat regen...! Afijn vandaag een nieuwe dag met de start in b proberen rustig te blijven en zo goed mogelijk te varen. Gr van ons. Oh ja. Nog bedankt voor de leuke reacties op de app
Het verhaal maar hier gezet... NED101

Taco NED01
Moderator

#4 Bericht door Taco NED01 » do nov 9 2017 10:47:40

Adiooo, g,day!

Zoals gezegd een zwaar en competatief veld. Vandaag de trim wat aangepast, de boot loopt beter. Anyway nog steeds net boven het midden van het veld. Een paar maal een goede start en in de kop van de b groep. Maar op de finish net niet genoeg om naar de a te zeilen vanwege het verlies van enkele plaatsen. Aan de punten is ook te zien dat het ook in de b dicht bij elkaar zit. Het is een echt wereldkampioenschaps veld. Met veel gasten die niet enkel goed,maar ook veel varen en daardoor veel ervaring hebben in grote velden.

Vandaag een wedstrijd gecanceled. Een plotselinge hevige regenbui met heel veel wind, de boten op c tuig vlogen alle kanten op. Bijna allemaal de jasjes en lange mouwen aan. Ik in mijn t shirt korte broek, vragen ze of ik het niet koud heb. Koud.... dit is niet koud :lol: . Thuis is het koud :D

Morgen de layday Toch wel lekker hoor, al kom je om te zeilen. Omdat het ondanks de pauzes tussen de groepen heel intensief varen is. Zaterdag de finals...
Adio till next time guys!
Cheers NED101

Taco NED01
Moderator

#5 Bericht door Taco NED01 » za nov 11 2017 23:34:31

De laatste dag finale dag al weer van deze thriller. Gisteren zijn we met Dirk naar een lokale zoo geweest. Erg leuk en gezellig ontspannen dagje.

Eergisteren nog een of twee keer het d tuig gezet. Met niet veel succes. De wind is daar veel te wispelturig voor. De eerste race de trim nog wat aangepast en van start in de b poule op b tuig. Naar de a poule gevaren. De boot loopt nu echt heel lekker. De volgende A race een mooie start en in de kopgroep naar de bovenboei. In het laatste rak naar beneden trok de wind aan. 2 boten duiken, weet ze ontwijken de kop boot meemt de linker gate ik koos voor de rechter. Dat bleek de beste keus voor de laatste slag en pak de laatste grote jongen. Yes!! Dat voelde ff lekker!! Tweede race ook goed en met meer concentratie gevaren de 2e plek. Zo gaat het lekker!! Nog een 11 en 10 gescoord. In elk geval in de A gebleven gaaf. De laatste finale race... Niks te verliezen de wind trok meer aan en ik neem de gok dat deze halverwege afneemt en laat mijn b er op. Jammer dit keer niet en ergens achterin geeindigd.

Die avond een heerlijk dinner met de pricegiving. Zoals gezegd het is hier fantastish. Een 18e plaats. Had er iets meer in kunnen zitten, waarschijnlijk wel. Had ik iets meer verwacht of gehoopt, ook wel een beetje. Maar in het besef waar je bent en met welke gasten je zeilt ben ik toch wel tevreden. De competitie was zeer sterk de organisatie en leiding van de wedstrijd subliem. Het mag dan een officieus WK zijn voor mij was DIT gewoon een echt WK waardig. Het heel gaaf om hier te zijn en te varen en heel leuke mensen ontmoet en gesproken En de mensen waar we zijn.... Zo vriendelijk en gastvrij geweldig. We houden er een paar leuke vrinden aan over en is dat niet waar het om gaat...
Gr NED101 uit Neverland😉

aert

#6 Bericht door aert » di nov 14 2017 21:59:26

Het zag er - ook op Youtube - overweldigend uit. Het wachten was voor mij als " thuisfront " op de topklasseringen....
En die kwamen op de laatste dag ! Het venijn in de staart als het ware. Knap.
Is er ook nog tijd geweest voor discussie over de nieuwe neerhaler-oogjes ?

Ik hoor het graag zodra je bent bijgekomen van de wereldreis en tot binnenkort op het water,
Aert

Plaats reactie