Rompstickers

Vragen, oplossingen met betrekking tot de technische aspecten van de Radiografische Laser.
Bericht
Auteur
Taco NED01
Moderator

Rompstickers

#1 Bericht door Taco NED01 » do mei 20 2010 9:43:38

Hallo,

Met de afgelopen finale hebben we kunnen zien dat er veel/meer mogelijk is om je boot een 'eigen' gezicht te geven.
Door onderzoek van Peter vK in samenwerking met een van zijn relaties is er een mooie combinatie uit gekomen van een folie die te bedrukken is en vooralsnog stevig blijft kleven op het lastige PE van de romp. Je kan je eigen ontwerp inleveren en/of maken. Het kan zowel op de romp en/of het dek; van het dek en de romp is n.l. een mal gemaakt. Dat worden kleurige boten! Ik had zelf al mooie ontwerpen liggen enkel was het tot nu toe niet mogelijk omdat ik de juiste folie niet kon vinden die bleef zitten. Peter v K heeft het adres. Ik zal hem een berichtje sturen hoe we een en ander kunnen afstemmen. Dus voor de liefhebbers; ga al vast aan de slag en maak er wat mooist van!
Binnenkort meer nieuws.

Afbeelding

Taco NED01

Taco NED01
Moderator

Re: Rompstickers

#2 Bericht door Taco NED01 » wo jul 28 2010 21:24:54

Inmiddels twee boten met een eigen ontwerp beplakt.
Het ziet er perfect uit en vooralsnog blijft het prima zitten; sommige hebben het al gezien tijdens het zeilen.
Ook op het water vind ik het er mooi uit zien.
Belangstelling? Stuur maar even een mail voor het adres.

Taco NED01

Peter NED53

#3 Bericht door Peter NED53 » wo okt 6 2010 10:40:58

:D

Hallo mede RC laser zeilers,

Enige tijd geleden alweer zijn er gesprekken geweest omtrent het beplakken van de boten.

Ik heb inmiddels begrepen dat diegene die dit zou doen geen belangstelling meer zou hebben.
Is er iemand in de club die een ander adres of leverancier weet.

Ik hoor het graag,

gr. Peter/Piet
De NED 63 heeft 2,4 GHZ

Taco NED01
Moderator

#4 Bericht door Taco NED01 » do okt 7 2010 15:07:09

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden voor de tweede of derde keer een bericht gestuurd naar de relatie die dit verzorgde. Er is nog geen antwoord op gekomen.
Vandaag contact gezocht met een relatie bij mij in de buurt, gelukkig weet ik nu welke folie we moeten hebben; ik verwacht daar morgen even heen te gaan. Zij hebben al aangegeven het te kunnen regelen, dan gaan we toch lekker naar een ander!

Wordt vervolgt...

Taco NED01

Peter NED53

#5 Bericht door Peter NED53 » do okt 7 2010 15:24:33

:D

Oke, we wachten even af.

ghr. Peter/Piet
De NED 63 heeft 2,4 GHZ

ArjanR

#6 Bericht door ArjanR » wo jun 8 2011 9:07:52

Is er iemand die mij het adres kan geven van de leverancier van de rompstickers of de malafmetingen van de romp en het dek.
Ik wil ook graag mijn nieuwe RC Laser een eigen uiterlijk geven en zoek wat aanknopingspunten.

ik zie overigens wel dat de discussie over de rompstickers uit 2006 / 2007 dateert, dus ik heb enige achterstand.

groet,
Arjan

Taco NED01
Moderator

#7 Bericht door Taco NED01 » wo jun 8 2011 11:39:37

Arjan,

Ik heb het adres. Ik zal deze partij even een berichtje sturen mbt de actualiteit er van (of ze het nog doen zeg maar...)
Als ik nadere info stuur ik het wel door. Ik heb zelf een paar boten zo bestickerd; ziet er er mooi uit.

Het eerste bericht hierover is van mei 2010 hoor, dus redelijk recent.

Gr

Taco NED01

Taco NED01
Moderator

#8 Bericht door Taco NED01 » vr jun 10 2011 10:10:43

Hallo,

Vandaag vernomen dat de stickers nog steeds gemaakt kunnen worden!
Voor de liefhebbers kan ik de mal klaar maken voor bewerking en in een juist bestand zetten. Jullie kunnen dan zelf lekker knutselen...
In het verleden zijn er wat problemen geweest in de interpretatie en communicatie door en met de maker.
De maker van de stickers werkt echt spotgoedkoop en zullen we daarom in ere moeten houden.

We zouden het zo kunnen doen dat jullie een bewerkt bestand eerst even naar mij toe mailen; dan kan ik het even bekijken en doorsturen als het geschikt is.

Laat het maar even weten of je belangstelling hebt voor een basisbestand.
Ik zou als voorbeeld een van mijn ontwerpen van mijn boot er bij kunnen doen.
Jullie weten me te vinden!

Groeten
Taco NED01

ArjanR

#9 Bericht door ArjanR » vr jun 10 2011 11:22:39

Hoi Taco,

Ik heb zeer belangstelling voor de basis mallen (romp en dek).
Mocht je nog een paar leuke voorbeelden hebben (zoals je aangeeft), dan hou ik mij daar ook voor aanbevolen.
Kan jij die naar mij mailen, dan kan ik gaan knutselen!

groet,
Arjan

Hans NED64

#10 Bericht door Hans NED64 » zo mar 18 2012 23:20:02

Taco,

heb jij de mallen nog voor de romp en dek?
Dan wil ik ook graag wat gaan knutselen.

Vandaag aan het water begreep ik dat er iemand is die deze stickers kan en wil maken.
Graag ook zijn gegevens s.v.p.

Misschien als er anderen zijn die ook hun boot willen bestickeren, dan kunnen we gezamelijk bestellen.
Niet voor de prijs, maar meer zodat het voor de 'stickerman' wat makkelijker is, meerdere malen het zelfde soort materiaal en instelling snijplotter.
Hans NED64, 2.4 Ghz

Taco NED01
Moderator

#11 Bericht door Taco NED01 » di mar 20 2012 20:36:10

Hallo,

Ik heb een bericht gestuurd naar de relatie die dit de vorige keren heeft gedaan en de vraag gesteld in hoeverre dit nog actueel is.
We wachten op antwoord...

Gr
Taco NED01

Taco NED01
Moderator

#12 Bericht door Taco NED01 » vr mar 30 2012 12:25:22

Hallo,

Ik heb reactie van onze stickermaker gekregen.

Romp stickers zijn 35,- per set.
Zeilstickers 15,-
Ontwerpen romp sticker/zeil sticker € 40,-

Voor wat betreft het ontwerp: in de meeste gevallen zal het zo zijn dat het ontwerp passend, omgezet en klaar gemaakt moet worden voordat er geprint kan gaan worden; vandaar de 40,-. In bepaalde gevallen kan het zo zijn dat het kan vervallen, dit in overleg met de maker, maar ga er maar vanuit dat het er bij komt.
Het zijn echt super stickers, ze blijven erg mooi zitten, ondanks het materiaal van de romp; dit leverde in het verleden nog wel eens problemen op.

Ik kreeg te horen het liefst aan te leveren in EPS formaat en niet bijvoorbeeld in jpg. EPS kan worden vergroot en blijft desondanks scherp.

Ik heb wel een mal voor de knutselaars. Het is nog even zoeken naar de juiste modus. Het kan in eerste instantie worden aangeleverd bij mij voor een goede cummunicatie met de maker. Na controle en het accoord kan het worden gemaakt. Verzending en facturatie kan gewoon het eigen adres.

(EPS kan worden gemaakt door verschillende toepassingen van Adobe)

Met groeten,

Taco NED01

Hans NED64

#13 Bericht door Hans NED64 » di okt 23 2012 20:33:37

Ik heb een ontwerp gemaakt voor de NED64 op basis van de mallen beschikbaar gesteld door Taco.
Met behulp van Adobe Illustrator heb ik de mallen gekleurd en van letters en cijfers voorzien.

Afbeelding
Hans NED64, 2.4 Ghz

Peter NED53

#14 Bericht door Peter NED53 » wo okt 24 2012 20:53:45

:idea:

ha die Hans,
dat ziet er goed uit.
Lijkt die van Hamilton wel.

Goed herkenbaar, super snel natuurlijk.

gr. Peter/Almere
De NED 63 heeft 2,4 GHZ

Hans NED64

#15 Bericht door Hans NED64 » wo okt 24 2012 21:50:48

Ha die Peter,

ik moest eerst even zoeken hoe de wagen van Hamilton er dit jaar uitziet. Nog geen F1-wedstrijd gevolgd. Of zeilen of rijden voor vriendin naar hondenshows. Dat laatste heeft wel een NL-kampioen opgeleverd, maar is wel nadelig voor mijn kansen op het Laser-vlak :lol: :lol: :lol: :lol:

Dus moet ik mijn kansen grijpen als ik wel kan zeilen, vandaar deze 'snelle' stickers. Tenminste eerst het ontwerp, kijken of de sticker-man dit kan maken qua kleuren etc.
Kortom Peter, ik zal geen bedreiging zijn voor mensen die hun blijk hebben gericht op de 1e plaats :mrgreen: :mrgreen:

Misschien ook een ideetje voor jou?
Even (weer) kleutertje gespeeld:
Afbeelding

Ik reken niet overdreven veel voor het origineel dat de stickerman kan gebruiken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hans NED64, 2.4 Ghz

Plaats reactie