Gekleurde zeilen

Vragen, oplossingen met betrekking tot de technische aspecten van de Radiografische Laser.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Theo

Gekleurde zeilen

#1 Bericht door Theo » wo aug 1 2007 12:02:23

Zijn er mensen die belangstellingen hebben om persoonlijke zeilen te laten maken ? Ik denk dan aan verschillende kleuren enz enz

Via via kan ik wat laten maken en wil eens kijken of er meer belangstelling is .

ik hoor het wel..

grtzz Theo

NED03

#2 Bericht door NED03 » wo aug 1 2007 14:13:34

Eigen zeilen maken, bedenk dat dit een inbreuk is op het eenheidsidee.

In de klassevoorschriften staat:

A.5.2 All equipment, (Hulls, keels, rudders, equipment, fittings, spars and sails) shall be manufactured by the licensed builder in accordance with the RC Laser design, as approved by Bruce Kirby Inc.

Dit zal dus inhouden, dat bij officieële wedstrijden, deze niet gebruikt mogen worden.
Afbeelding
Standaard op kanaal 50 ingesteld, zoals al mijn boten.

Theo

#3 Bericht door Theo » do aug 2 2007 8:47:54

Klopt helemaal maar er zijn natuurlijk ook momenten ..of alleen maar die momenten als je geen wedstrijden vaart .. en dan zou een mooi persoonlijk zeil een optie kunnen zijn..

NED03

#4 Bericht door NED03 » do aug 2 2007 9:30:10

Theo, het zal zeker een optie kunnen zijn, om zo'n zeil bij gewoon zeilen/ training te gebruiken.
Daar is niets mis mee, ik wil alleen anderen erop attenderen dat er voor officiële wedstrijden beperkingen zijn.
De kracht van de Laser is het eenheidsprincipe, voor de RC Laser dus ook.
(en natuurlijk de groep zeilers, die voor de aangename zeilsfeer zorgen :D )
Afbeelding

Henk
Contacteer:

Gekleurde zeilen

#5 Bericht door Henk » do aug 2 2007 12:59:26

Theo,

Het is een erg leuk idee. Tijdens de demonstratie in Arnhem dit jaar waren een groot aantal boten met reclame op de zeilen te zien. En dat was erg leuk. Ik hoop dat we bij de RCLaser club ook actief blijven in het recreatief varen, de demonstraties enz. Dan is een beetje kleur op het water toch mooi ?

Laat maar even weten wat een standaard zeil zou gaan kosten en wat de mogelijkheden zijn. Ik zie je zondag in Appeltern !

Groeten,

Henk Versteeg - NED30
www.henkversteeg.nl

Theo

#6 Bericht door Theo » do aug 2 2007 16:47:56

NED03 schreef:Theo, het zal zeker een optie kunnen zijn, om zo'n zeil bij gewoon zeilen/ training te gebruiken.
Daar is niets mis mee, ik wil alleen anderen erop attenderen dat er voor officiële wedstrijden beperkingen zijn.
De kracht van de Laser is het eenheidsprincipe, voor de RC Laser dus ook.
(en natuurlijk de groep zeilers, die voor de aangename zeilsfeer zorgen :D )
Hahaha ja de zeilers zullen het toch moeten doen !

Theo

Re: Gekleurde zeilen

#7 Bericht door Theo » do aug 2 2007 16:49:50

Henk schreef:Theo,

Het is een erg leuk idee. Tijdens de demonstratie in Arnhem dit jaar waren een groot aantal boten met reclame op de zeilen te zien. En dat was erg leuk. Ik hoop dat we bij de RCLaser club ook actief blijven in het recreatief varen, de demonstraties enz. Dan is een beetje kleur op het water toch mooi ?

Laat maar even weten wat een standaard zeil zou gaan kosten en wat de mogelijkheden zijn. Ik zie je zondag in Appeltern !

Groeten,

Henk Versteeg - NED30
www.henkversteeg.nl
Henk ik ga morgen even kijken wat de mogelijkheden zijn en tegen welke prijs.. lijkt me handig eerst even te zien wat het resultaat is....het materiaal van het zeil waar we nu mee varen is een niet echt standaard materiaal en ben ook benieuwd wat het zeildoek waarmee de gekleurde zeielen gemaakt kunnen worden kunnen presteren..

tot zondag !!

NED03

#8 Bericht door NED03 » do aug 2 2007 17:34:12

Theo schreef: Hahaha ja de zeilers zullen het toch moeten doen !
Dacht ik toch dat de boot het vanzelf deed... :D
Afbeelding

Plaats reactie