gaatje in de spiegel

Hier kun je vragen stellen over vrijwel RC Laser onderwerpen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ArjanR

gaatje in de spiegel

#1 Bericht door ArjanR » di jun 7 2011 21:12:17

Ik heb recent een complete RC Laser gekocht.
In de spiegel zit een gaatje van zo'n 6 mm diameter.
Kan iemand mij vertellen of dit gaatje er in hoort of dat het een fabricagefoutje is?
IMG00353-20110601-0747.jpg
gaatje in spiegel van RC laser ??
IMG00353-20110601-0747.jpg (92.38 KiB) 2257 keer bekeken

Taco NED01
Moderator

Re: gaatje in de spiegel

#2 Bericht door Taco NED01 » di jun 7 2011 22:41:39

Arjan,

Goede vraag. (gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst)
Het gaatje is om condenswater kwijt te raken. Sommige plakken er tijdens het varen een stukje tape over omdat door de golven die achteroplopen er een beetje water in kan komen.
Je kunt het er uit krijgen door de boot met de spiegel naar beneden vast te houden en dan voorzichtig een beetje op de romp op het vlak te drukken, zoals een blaasbalg zeg maar. Je perst via het loosgaatje het water er uit, kan trouwens geen kwaad als er een beetje in komt.

Ik heb als het goed is je adres; ik kan er wat meer info naar toe posten als je er belangstelling voor hebt.

Groet
Taco NED01

ArjanR

#3 Bericht door ArjanR » wo jun 8 2011 0:19:04

Hoi Taco,

Bedankt voor de info. Ik had al wel zo'n vermoeden dat het er niet voor niets in zat, maar kon niet goed bepalen of dat nadelig is voor de electronica in de boot.
Vandaar mijn vraag. Zeker ook omdat er in de handleiding nadrukkelijk staat het deksel goed te sluiten ivm intredend water en daaruit voortvloeiende schade (aan de electronica) ... dus ergens was ik er niet gerust op.

Ik heb ook een "echte laser" en daar moet ik het "dopje" in de spiegel niet vergeten anders loopt ruimte tussen de schalen wel erg snel vol!

Bedankt.

NED03

#4 Bericht door NED03 » wo jun 8 2011 9:09:47

ArjanR schreef:
Bedankt voor de info. Ik had al wel zo'n vermoeden dat het er niet voor niets in zat, maar kon niet goed bepalen of dat nadelig is voor de electronica in de boot.
De electronica zit in een aparte box in de romp, zodat het water in de romp er niet bij kan komen.
Na het varen zou ik de boot zonder deksel wegleggen, zodat deze box uitwasemen kan.

veel suc6 met je Laser.

ArjanC
Afbeelding
Standaard op kanaal 50 ingesteld, zoals al mijn boten.

Plaats reactie